Kattints további termékekért.
Nem található termék.
Kosara üres Ajánlat megtekintése
Ha úgy gondolja, hogy elég felállítani egy elektromos rollert és felszállni rá, várjon egy kicsit. Van néhány szabály, amelyeket be kell tartani az elektromos roller vezetésének megfelelő technikájához.
Nem számít, hogy csak mostanában lépett be az elektromos rollerek világába, vagy a már régóta rollerezők közé tartozik. Mindig jó minél többet megtudni a helyes vezetési technikáról. Előfordulhat, hogy helytelenül, esetleg veszélyesen vezetett, vagy feleslegesen nagy igénybevételnek tette ki rollerét.
Annak érdekében, hogy elkerüljük a gyakori és költséges szervizlátogatásokat, esetleg saját magunk és a többi közlekedő veszélyeztetését, összefoglaltunk néhány alapvető szabályt a helyes vezetési technikára vonatkozóan.
Az elektromos roller már nem csak egy „szállítóeszköz”, amely gyenge teljesítménnyel és alacsony csúcssebességgel elviszi Önt A-ból B-be. Manapság több modell is képes elérni egy városban közlekedő autó sebességét.
Mit is jelent ez? Az elektromos rollerek teljesítménye, különösen hirtelen indításkor, még a tapasztaltabb rollerezőket is meglepheti. Ha a gázkar megnyomása után nem a megfelelő testpozícióban helyezkednek el a rolleren, az nagyon kellemetlen pillanatokat okozhat.
Vegyünk egy klasszikus esetet: úgy áll a rollerén, hogy a lábai szorosan egymás mellett vannak, lábujjai a menetirány felé mutatnak. Ez már önmagában is csökkenti a stabilitást. Így amikor egy hirtelen indítás után elkezd hátrafelé dőlni, egyben a kormányt és a kormányrudat is elkezdi húzni.
Ez a lehető legrosszabb forgatókönyv, ami megtörténhet. Nemcsak annak a veszélye áll fenn, hogy a roller "kiszalad" Ön alól, és Ön felborul vele, de a roller szerkezetét is rendkívüli módon megterheli. A kormányrudat nem úgy tervezték, hogy bármilyen irányba húzható legyen. Elmozdításával az összecsukó mechanizmus rögzítései és illesztései meglazulhatnak.
Szervizünkben az egyik leggyakrabban előforduló javítás az összecsukó szerkezet illesztéseihez és a kormányrúd futófelülethez való rögzítéséhez kötődik. Hogyan lehet tehát elkerülni a helytelen indítást?
A helyes testtartás elengedhetetlenül fontos. Ahelyett, hogy a haladási irány felé mutató egymás mellé helyezett lábbal állna a rollerén, fordítsa a lábát a haladási irányhoz képest enyhén oldalra (hasonlóan a snowboardozáshoz). Ugyanakkor tartsa távolabb a lábfejeit, az erősebb lába - az, amelyikkel induláskor berúgja a rollert - pedig hátul legyen. Ezen lesz a teljes súly, ami leginkább segít a stabilitás megőrzésében.
Mielőtt elindulna, hagyja előre hajlani testét, amennyire csak lehetséges. Így még gyorsítás után is kiegyensúlyozott lesz a súlypontja, és nem fogja rángatni a kormányt. Ezt a dőlésszöget a gyorsítás során végig meg kell tartani.
A gyorsítás során így Ön is nagyobb biztonságban fogja érezni magát, emellett teljes mértékben kézben tarthatja a roller irányítását. Arról nem is beszélve, hogy magát a szerkezetet sem fogja tönkre tenni.
A súly átvitele a roller teljes hosszában és az azt követő súlypont-váltás. Ez nem csak a helyes gyorsítás, hanem a biztonságos fékezés alfája és ómegája. Ami azonban a teste mozgását illeti, az indulásra vonatkozónak pont az ellenkezője érvényes.
Míg gyorsítás során a súlypontot úgy őrzi meg, hogy testét előrefelé mozgatja, addig fékezéskor hátrébb kell helyeznie a súlyát. Igazság szerint ez a testhelyzet arra készteti, hogy meghúzza a kormányrudat, ami azonban, mint jól tudja, nem túl jó technika. A súlynak ezért az elülső lábon kell lennie.
Megértjük, hogy ezt elég ijesztő lehet elképzelni, de ne aggódjon. A fizika és a mozgási energia fékezés közben előre tolja. Természetes lesz tehát, hogy az elülső lábára támaszkodik, miközben a teste hátrébb van. Persze csak akkor, ha helyesen hajtja végre a testpozicionálás technikáját.
Ha nem készül fel a fékezésre a megfelelő testtartással, akkor automatikusan neki fog támaszkodni a kormányrúdnak, ezzel a kelleténél nagyobb nyomást helyezve rá. Ráadásul ha Ön túlságosan előre nehezedik egy hatékony tárcsa- vagy hidraulikus fékkel felszerelt rolleren, akkor fennáll annak a veszélye, hogy a roller végül csak az első kerekén gurul majd.
Ebből a helyzetből nagyon könnyen átrepülhet a kormány felett. Ráadásul amikor a hátsó kerék elveszti a tapadását a talajhoz, már csak az első kereket tudja fékezni, ami jelentősen csökkenti az általános fékhatást. Egy akadály előtti fékezés így hirtelen lehetetlenné válik.
Az indítást és a fékezést már elsajátította, de a helyes vezetési technika szabályai itt még nem érnek véget. Rollerével kanyarodnia is kell.
Ha kerékpározásban vagy motorozásban már szerzett tapasztalatot, a kanyarodás közbeni dőlés nem lesz újdonság az Ön számára. A különbség csak a testtartásban van. Ha nem ismeri a kanyarokban való bedőlés elvét, egy kis egyszerű fizikával elmagyarázzuk.
Még ha csak 10 kilométeres óránkénti sebességgel halad, akkor is többféle erő hat Önre. Az egyik a centrifugális erő. Mit jelent ez a gyakorlatban? Képzelje el, hogy jobbra akar kanyarodni, de csak a kormányt forgatja el. Bár a roller részben a kívánt irányba fordul, a centrifugális erő miatt a teste mégis előre akar továbbhaladni, ezért így azonnal leesne a rolleréről.
Ezt a hatást teste bedöntésével kiküszöbölheti, így még nagyobb sebességgel is képes lesz bevenni a kanyarokat. Feltéve persze, hogy helyesen hajtja végre a teste bedöntését. Hogyan kell ezt csinálni?
Az egymás mögötti, nem egymás melletti lábak helyzete nem változik. Erősen, de ne görcsösen fogja a kormányt a kezével, és ne húzza maga felé. Most csak döntse a testét arra az oldalra, amerre kanyarodni akar. Ha lehet, tartsa a testét a kormányrúddal azonos szögben. Eközben az első kerék előre mutat. Ennyi az egész.
A tapasztaltabb vezetők nagyobb szögbe is dönthetik a testüket, ezáltal csökkentve a fordulási sugarat, de ehhez tapasztalatra és ráérzésre is szükség van. Egy veszélyesebb változat, ha a roller dőlésszöge nagyobb, mint amennyire a vezető bedől. Ily módon a kerekek könnyen megcsúszhatnak, a roller elveszti a tapadását, Ön pedig elesik vele.
Nem attól leszel jó rolleres, ha minél gyorsabban tud vezetni, hanem attól, hogy hogyan tudja kiértékelni az Önt körülvevő helyzetet. A fékezés közbeni helyes testtartás technikája hiábavaló, ha későn kezdi meg a fékezést.
A megelőzés és a defenzív vezetés esetén nem igazán érvényesek a műszaki szabályok. Minden alapelv benne van azonban a fejében. Ezek közé tartozik például, hogy nem fog 50 kilométer per órás sebességgel vezetni egy emberekkel teli lakónegyed közepén.
Jó, ha nem csak közvetlenül az utazás alatt, hanem már előtte is felmérjük a helyzetet. Ha például az időjárás-előrejelzés esős időt ígér, akkor hagyja otthon a rollerét. Ezzel elkerülhető a nagyobb rizikó az elesésre, de még a roller súlyos károsodása is.
Végső soron csak a vezetésre és az Önt körülvevő helyzetre kell koncentrálnia. Így nem veszélyezteti sem magát, sem a környező forgalmat, hiszen bármi is történjék, Ön készen áll a gyors reagálásra.
A fent említett összes szabályban és alapelvben egy közös van: a biztonság. Legyen szó elindulásról, fékezésről, kanyarodásról, vagy a környező helyzet megfigyeléséről, mindig az a leglényegesebb, hogy úticélját biztonságosan érje el. Méghozzá anélkül, hogy Önmagát, az úton lévőket, a gyalogosokat, vagy éppen elektromos rollerét károsítaná.
Ezért nem szégyen csengővel vagy kürttel figyelmeztetni a járókelőket, vagy indexelni a kereszteződésekben.
Néha azonban még a legjobb technika és az út gondos megfigyelése sem képes megelőzni a bajt. Ezért nagyon fontos, hogy vezetés előtt minimum vegyen fel egy sisakot. Higgye el, hogy esés esetén értékelni fogja.
A helyes vezetés alapelveiről E-roller útmutatónkban olvashat még részletesebben.
A következő napokban felvesszük Önnel a kapcsolatot a részletek finomhangolása érdekében.
A következő napokban felvesszük Önnel a kapcsolatot a részletek finomhangolása érdekében.
We work hard to provide you the best experience possible.
A következő napokban felvesszük Önnel a kapcsolatot a részletek finomhangolása érdekében.
Sajnáljuk, nincs elegendő információ a megrendeléséről. shippingcontact_text2_order
shippingcontact_text1_recognition shippingcontact_text2_recognition
shippingcontact_text1_complaint shippingcontact_text2_complaint
Köszönjük az üzenetet. A lehető leghamarabb kapcsolatba lépünk Önnel.
Segítsen nekünk, hogy fejlődhessünk! Van bármilyen új javaslata?
Minden kedves szó, amit hallunk Öntől, boldoggá tesz minket. Lépjen kapcsolatba velünk.
Talált hibát a szövegben? Nagyra értékeljük, ha tudatja velünk.
Köszönjük az üzenetet. A lehető leghamarabb kapcsolatba lépünk Önnel.
A Voltride megújul Max Blinker néven
További információ